söndag 17 juli 2011

Du må finne nye minnen...

Det kommer alltid en soluppgång! Den här är över Marmari på Evia


















...sa en norsk vän till min när jag var i Grekland. Det känns som väldigt kloka ord för mig! För det gäller att fortsätta att leva trots sorgen, att göra saker, att skapa nya minnen för att kunna gå vidare. Då kommer de gamla fina minnena som man har, att kunna få vara just fina minnen, istället för att bli en smärtsam klump.


Greklands flagga, lite lätt sargad som jag...



















Nu är jag hemma efter två fina veckor i Grekland. Sorgen har funnits nära inpå, men ändå har vi haft en fin semester! Vi har gjort saker som vi alltid gör när vi är i Grekland, men även nya saker, som inte gjort tidigare. Det har på många sätt väldigt annorlunda, men på andra sätt varit som vanligt. Saknaden har lurat runt hörnet och ibland har den oväntat hoppat fram... Då har klumpen i magen blivit till gråt, men efteråt har det känns som en lättnad.

På ett sätt känner jag mig lite starkare efter den här resan, men på ett annat lite mera bräcklig. Det sjunker mer och mer in, att vissa saker aldrig blir som förrut och det smärtar ofantligt mycket! Samtidigt känner jag mig lite mer trygg i min sorg, livet går vidare och det är ganska OK.

Nu ska jag skapa nya minnen och bevara de gamla i mitt hjärta!

2 kommentarer:

  1. älskade Madde det tycker jag låter jätte fint...livet går vidare MEN man får sörja ch vara ledsen det är ok...Det är även ok att däremellan skratta och vara otroligt glad =)
    Kram erica din kusin

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt kloka ord! Skönt i alla fall att semestern, trots allt, blev fin.

    Jag önskar dig en fin dag!
    Stor kram Sofia

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥