söndag 10 juli 2011

Till Grekland med sorg i hjärtat

Lilla hamnstaden Rafina i Grekland


















Hela jag har varit upp & ner... Jag har varken vetat ut eller in. Glömt saker, tappt ord och inte vetat vad jag ska säga, har inte ens kommit ihåg vad jag tänkt på. Har blivit så ledsen för det. Jag har känt mig så himla dum och korkad. Tårarna har bränt i ögonen hela tiden trots att jag har kämpat emot. Känslan av att gå i tusen bitar har funnits där hela tiden.

Försöker att hålla modet och fasaden uppe, vill inte oroa barnen allt för mycket. Jag vet att de också lider alla helvetes kval för att åka till mormor och morfar i Grekland, utan mormor! Samtidigt så ser vi ju framemot att åter få åka till vårt älskade Grekland... Det är svårt för alla att hantera dessa motstridiga känslor.

På planet sitter jag utan tankar, totalt tom, allt för att hålla känslorna i styr och det funkar faktiskt. När vi sen landar får jag mycket att tänka på. Vi är tidiga och jag inser att vi kanske kan hinna med en tidigare färja än vad vi trott. Det slår mig att nu har jag ingen mamma som jag messa eller ringa för att få buss- & färjetider, utan nu gäller det att skaffa informationen själv...


Det här trädet planterade mamma i höstas


























När vi väl är framme, två timmar tidigare än vi beräknat, möter barnens morfar oss vid färjan och det blir ett kärt möte. Vi är framme och vi har några veckor i solen tillsammans! Jag vet att det kommer att kännas både bra och jobbigt, men förhoppningsvis, så kommer allt det roliga och bra att ta överhand.


En av de två blommor som har hunnit slå ut på trädet som är fullt av knoppar!



















Hoppas att du ser oss nu mamma, när vi är i ditt älskade Grekland!

4 kommentarer:

  1. Det är klart hon ser er Madde, inte missar hon de inte. Hon sitter allt där uppe bland molnen och dinglar med benen och har ett stort leende på läpparna. Ni är ju på de stället hon tivdes bäst på, ta hand om varandra nu och försök njuta lite och inte grubbla allt för mycket.
    KRAMMMMMMM

    SvaraRadera
  2. Hej vännen... Klart mamma är med.. Klart hon ser varenda steg ni tar.:) Låt henne få vara med och lås inte in sorgen.

    Jag måste passa på att tacka för smultronen. De var gudomligt söta och smaskiga.

    Här kommer en hel hög med varma sköna sverige-sommar-kramar.

    Vi längtar efter er : ))

    SvaraRadera
  3. jag vet att min faster och din mamma är med er i Grekland..hon sitter nog bredvid och solar...det vill jag tro iag..Ha en fortsatt skön semester. lisa mår kanon men börjar nog bli lite uttråkad hahaha blir det pizza på lördag? Ses kram Erica

    SvaraRadera
  4. Tänker på er och kan förstå känslan av tomhet och saknad. Det gör ont, men man kan både sörja och ha roligt, alla känslor är tillåtna och viktiga. Önskar er allt gott på semestern! Kram Helena

    SvaraRadera

Vad kul att just du väljer att kommentera min blogg!

♥ Tack för besöket ♥